تقویم(رومیزی،جیبی و دیواری)

یکی از هدایای تبلیغاتی که به طور معمول در پایان سال در کنار سررسید و یا بصورت مستقل توسط شرکت ها تهیه و در میان مشتریان و همکاران توزیع می گردد تقویم رومیزی است. تقویم یکی از روش های موثر تبلیغاتی است.در اغلب ادارات و شرکت ها به ندرت میزی را پیدا می کنید که یک تقویم رومیزی تبلیغاتی روی آن یافت نشود. استفاده از تقویم رومیزی در منازل نیز بسیار معمول است. یکی از محاسن تقویم رومیزی و دیواری  برای شخص استفاده کننده آن است که بدون نیاز به ورق زدن می تواند در یک نگاه کل روزهای ماه را مرور و به برنامه ریزی امور بپردازد. همچنین مزیت تقویم رومیزی برای شرکت هدیه دهنده آن است که با حک لوگو بر روی تقویم و یا داخل صفحات آن می تواند حضوری مستمر و موثر در مرکز توجه شخص استفاده کننده از تقویم رومیزی یا دیواری و مراجعین وی داشته باشد.

انواع تقویم های تبلیغاتی


تقویم رومیزی

تقویم رومیزی تقریبا در تمام موارد بصورت ماه شمار طراحی می شود. بدین معنی که هر ماه در یک برگ از آن چاپ شده و پشت آن برگ ، تصاویر تبلیغاتی و یا تصاویر زیبای منتخب تولید کننده چاپ می شود. همچنین یک برگ روی تقویم رومیزی نیز بطور کامل به تبلیغات شرکت سفارش دهنده اختصاص یافته و یا توسط تولید کننده بصورت جلد ( صفحه آغازین ) طراحی می شود. لذا اغلب تقویم های رومیزی بصورت 13 برگ تولید می شوند. با این حال در این رابطه محدودیتی وجود نداشته و می توان به تعداد صفحات دلخواه به آن برگه اضافه نمود.

مدل های تقویم رومیزی

  ۱)تقویم رومیزی ۷ برگی

که صفحه اول تبلیغ و مشخصات است و در پشت صفحه اول فروردین شروع می شود و به همین ترتیب در هر برگ پشت و رو دوماه چاپ میشود. در انتها پشت برگه اسفند میتوان دویاره تبلیغ یا رویدادهای مهم را چاپ کرد.

2)تقویم رومیزی ۱۲ برگی

صفحه اول تبلبغ و مشخصات است و در پشت برگه اول فروردین،و در برگه دوم روی کار فروردین و پشت برگه اردیبهشت و به همین ترتیب
تا دیماه هرماه در دوبرگ چاپ میشود.پشت برگه دیماه(برگه یازدهم) بهمن ماه چاپ میشود و در برگه دوازدهم یکطرف اسفندماه و طرف دیگرتبلیغ یا مناسبت ها چاپ میشود.

۳)تقویم رومیزی ۱۳ برگی

تقویم رومیزی ۱۳ برگیکه اصطلاحا به آن تقویم ماه شمار میگویند همانند تقویم ۱۲ برگی است با این تفاوت که ماه بهمن و اسفند
هرکدام پشت و رو در دو برگ چاپ میشود.
صفحه سیزدهم(پشت صفحه اسفندماه) هم که فضایی برای تبلیغ یا مناسبت هاست..

 ۴) تقویم رومیزی اختصاصی

این مدل تقویم قابلیت اضافه شدن صفحات مجزا به تقویم را داراست و اینکه می توان کاملا صفحات داخلی را بصورت اختصاصی
و با هر ابعاد و تعداد صفحاتی و با نام برند شما چاپ کرد.

پایه تقویم رومیزی

پایه های تقویم رومیزی به طور معمول دونمونه است:
پایه تقویم رومیزی سخت
پایه تقویم رومیزی مقوایی(غیر سخت)

1)پایه تقویم رومیزی سخت:

از نوعی مقوای سخت یا همان مقوای جلد سازی استفاده میشود و روی آنرا معمولا با گالینگور یا گلاسه ای که چاپ افست
میخورد پوشش می دهند و در انتها از طریق فنر دوبل به صفحات تقویم متصل می شود و به شکل مثلث روی میز قرار داده میشود
که به دلیل جنس محکم پایه قوام و ایستایی بالایی نسبت به تقویم پایه غیر سخت دارد.

۲)پایه تقویم رومیزی غیر سخت(پایه مقوایی)

در این مدل از مقوا با گراماژ پیین استفاده می شود به همین دلیل نسبت به مدل پایه سخت مقاومت چندانی ندارد ولی از نظر کاهش
هزینه ها بصرفه تر میباشد.این مدل نیز بعد از چاپ از طریق فنر به صفحات تقویم متصل میشود.
هر دومدل امکان چاپ طلاکوب و سیلک روی پایه را دارند.

چاپ پایه

چنانچه پایه از نوع سلفونی و یا پایه غیر سخت باشد، می توان آنرا با طرح و رنگ مورد نظر چاپ نمود. همچنین در صورت استفاده از پایه غیر سخت می توان آنرا بصورت پشت و رو چاپ کرد. لوگوی شرکت مورد نظر نیز می تواند در قالب طرح روی پایه چاپ گردد. همچنین از خدمات تکمیلی مانند یو وی موضعی، طلاکوب و نقره کوب و . . . نیز می توان برای افزودن تزئینات بیشتر به طرح پایه اضافه نمود.
حک لوگو روی پایه : چنانچه پایه تقویم از نوع سخت با روکش گالینگور باشد، از تمام روش های درج لوگو روی گالینگور ( مانند طلاکوب، نقره کوب، چاپ سیلک، داغی ، پلاک فلزی، پلاک مولتی استایل و . . . ) برای این منظور می توان استفاده نمود.

 تقویم دیواری

هرساله نزدیک عید نوروز که میشود شرکت های بیمه، آژانس ها، شرکت های باربری و مشاغل کوچک برای تبلیغات عید نوروز خود هدیه تبلیغاتی را انتخاب میکنند که قیمت مناسبی داشته باشد و هم بتوانند تبلیغ خود را به افراد بیشتری بدهند، که از تبلیغات خود بازدهی بهتری بگیرند.

تقویم دیواری یکی از هدایای تبلیغاتی مناسب و نسبتا ارزان است که هرساله مورد توجه خیلی از مشاغل کم درآمد قرار میگیرد. تقویم دیواری طرح های گوناگونی دارد که عبارتند از: تقویم دیواری طرح مینیاتور، تقویم دیواری طرح گل، تقویم دیواری طرح منشور کوروش، تقویم دیواری طرح هخامنش، تقویم دیواری طرح چهار قل، تقویم دیواری طرح وان یکاد، تقویم دیواری آیت الکرسی، تقویم دیواری طرح ماشین، تقویم دیواری طرح منظره، تقویم دیواری طرح ایران سرای مهر، تقویم دیواری طرح امام رضا و..

تقویم اختصاصی مزیت های که نسبت به تقویم های عمومی دارد این است که طرح تقویم دیواری به سلیقه شما و عکس خدمات شغل شما در آن چاپ میشود و از نظر قیمت خیلی به صرفه تر است و در زمان کمتری تقویم شما آماده میشود و دیگر احتیاج به شابلون و چاپ سیلک نمی باشد و تقویم شما بوسیله دستگاه چاپ افست چاپ میشود. تقویم دیواری و تقویم رومیزی 1396 محصولات پرفروش مجتمع چاپ و تبلیغات مهرگرافیک میباشند که هرسال مورد توجه خیلی از مشاغل بزرگ و کوچک قرار میگیرد. تقویم دیواری در گراماژ و جنس های مختلف چاپ میشود که نسبت به سلیقه شما در چاپ تقویم اختصاصی متغیر میباشد گراماژ تقویم دیواری اختصاصی عبارتند از: تقویم دیواری مقوای گلاسه 150گرم، تقویم دیواری مقوای گلاسه 170گرم، تقویم دیواری مقوای گلاسه 200گرم، تقویم دیواری مقوای گلاسه 250گرم، تقویم دیواری مقوای گلاسه 300گرم. تقویم دیواری اختصاصی را روی دو نوع مقوا گلاسه پشت سفید و پشت طوسی چاپ میکنند که این نیز بستگی به سلیقه انتخابی شما دارد. مقوای گلاسه پشت طوسی ارزانتر است نسبت مقوا گلاسه پشت سفید.

تقویم های جیبی

استفاده از فضا به نحو احسن

در تقویم های دیواری یا رومیزی شاید این موضوع چندان اهمیت نداشته باشد ولی در تقویم های جیبی نکته مهمی است و در هرحال باید کالاها و خدمات خود را معرفی و تبلیغ کنید. همچنین باید به این قضیه توجه داشته باشید که برای معرفی کالاها و خدمات خود در تقویم، فضایی را در نظر بگیرید. گاهی اوقات لازم می شود که کالاها و خدمات خود را در صفحه جداگانه و به صورت تصویر بزرگی معرفی و تبلیغ کنید و یافت فضایی مناسب برای تبلیغ کالاها و خدمات شاید یکی از سخت ترین مراحل در طراحی تقویم باشد که در عین توجه به علایق مشتری، از فضای موجود در تقویم نیز به بهترین نحو استفاده می کنید.
طراحی تقویم زیبا یا مشتری مداری هدف نیست. درج روزهای تقویم به طور واضح و روشن کار اصلی و اساسی محسوب می شود. نحوه چینش و طراحی روزهای ماه باید به گونه ای باشد که واضح، چشم نواز و جذاب باشد. اگرچه در این مورد، اندازه تقویم عامل بسیار مهمی بوده و اهمیت دارد. مهم تر اینکه باید به مخاطبان هدف خود بسیار توجه داشته باشید و تقویم را به گونه ای طراحی کنید که براحتی استفاده شود و مشتریان در زمینه استفاده از آن دچار مشکل نشوند. در اینجا دوباره طرح های دیگری را برای تقویم ها نشان می دهیم، بدین ترتیب با بهترین چینش تاریخ و روزهای ماه می توانید به نحو احسن، شرکت، تجارت و کسب و کار خود را به مشتریان خود معرفی و تبلیغ کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *