بنر تبلیغاتی: طراحی و چاپ بنر

بنر پیامی است تبلیغاتی شامل تصاویر و متون ، که با موادی ویژه روی پارچه نقش می بندد که طرح و رنگ آن بر اساس نیاز سفارش دهنده تهیه می گردد . بنر بیشتر استفاده تبلیغاتی و از نوع بیرونی دارد که در صورتی که از بنر بصورت هوشمندانه استفده گردد ، به ویژه در معرفی نام تجاری یا برند ، در پیشبرد فروش بسیار موثر است .

ارائه پیام تبلیغات در قالب و فرمت گرافیک و با شیوه هنری، شمای کلی بنر می باشد. بنرها همانند پوسترها جهت تبلیغات طراحی و چاپ می گردند و پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک طرح هنری و گرافیکی به مخاطب عرضه می دارند. متون به کار رفته در طراحی بنرها اغلب تبلیغاتی است و از جملات زیبا و آراسته در آن استفاده می گردد. هزینه طراحی و چاپ بنرها معمولا از پوسترها ارزان تر هستند زیرا جنبه تبلیغاتی آن بالاتر و در نتیجه صرفه اقتصادی آن باید بیشتر باشد.

از جمله نکات بسیار مهم در استفاده از بنرهای تبلیغاتی که در ادامه آن هارا شرح میدهیم عبارتند از:

  • انتخاب لگوی مناسب و با کیفیت
  • استفاده از پیام کاربردی مناسب
  • محل نصب و قرارگیری بنر
  • انتخاب و ترکیب رنگ مناسب

 شما به عنوان یک مشتری و سفارش دهنده یک بنر تبلیغاتی، باید مشورت های لازم را در طراحی و چاپ بنر، از انتخاب لوگو گرفته تا ترکیب رنگ و فونت آن، با طراحان مجرب و کارآمد، برای اثرگذاری بیشتر تبلیغات خود انجام دهید. استفاده از یک لگوی مناسب و با کیفیت و پیامی اصولی و مربوط شما را صد درصد به اهدافتان بسیار نزدیکتر می کند.

در دنیای خدمات چاپ و تبلیغات ما شاهد ابزارهای تبلیغاتی بسیار متفاوت ( طراحی و چاپ کاتالوگ، ، بنر تبلیغاتی، طراحی و چاپ بروشور، طراحی و چاپ کارت ویزیت، بیلبورد تبلیغاتی و..) که هر یک درجایگاه خود دارای کاربردی مفید و با ارزش هستند، می باشیم.

امروزه بنر به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای تبلیغات شناخته شده است . بنر به علت داشتن مزایایی همچون ارزان بودن نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی ، چاپ سریع ، دسترسی آسان و تنوع زیاد ، کاربردهای زیادی دارد.

نکاتی درباره طراحی بنر


۱ ایجاد آرم( نشان تجاری)یاایجاد ترافیک

بنرهای تبلیغاتی می توانند با توجه به اهداف مورد نظرتان شما را یاری کنند.
آیا شما به دنبال ایجاد آرم تجاری و معروفیت آن هستید یا تنها مایلید حجم ترافیک سایت خود را در مدت زمان معینی بالا ببرید؟
معروف ساختن نام تجاری در اذهان عمومی، مسلماً مشکل تر است خصوصاً برای شرکتهای کوچک یا متوسط. اما اگر بودجه کافی برای این کار در نظر گرفته اید، مشغول شوید.
برای ایجاد ترافیک استفاده از تبلیغات شاید منطقی ترین راه باشد اما اگر بخواهید تعداد زیادی بنر تبلیغاتی در سایتهای مختلف قرار دهید متحمل هزینه زیادی خواهید شد، خصوصاً هنگامی که شما برای کلیک بازدیدکننده روی بنر پول پرداخت می کنید، اما این ورود منجر به فروش نمی شود.
راه عملی تر برای این کار آن است که ۲ یا ۳ بنر تبلیغاتی در سایتهای مرتبط قرار دهید تا فشار زیادی را از نظر مالی متحمل نشوید.

۲- مکان قرار گرفتن بنر

راز موفقیت « بنرهای تبلیغاتی » در مکان قرار گرفتن آن نهفته است. باید زمان لازم را صرف کنید و محل مناسب را بیابید. سایتهائی را پیدا کنید که در زمینه مرتبط با شما کار می کنند اما محصولات و خدمات شما را ارائه نمی دهند. بازدیدکنندگان این سایتها مسلماً در همان لحظه به سمت شما جذب خواهند شد. صفحه ورود مشتریان به سایت خود را جذاب طراحی کنید تا بازدید کننده را به ماندن در سایت شما ترغیب نماید.

« درست و کامل عمل کنید. »
معنای این جمله آنست که نباید به یک بنر اکتفا کنید. شما باید حداقل ۴ تا ۶ بنر تبلیغاتی با متن ها و اندازه های متفاوت داشته باشید. به این ترتیب این امکان وجود دارد که همزمان آنها را امتحان کنید و کارآئی هر کدام را بسنجید. هر بنر در مدت زمان خاصی حداکثر تاثیر را روی مخاطبین خود دارد و باید بعد از مدتی تعویض شود. در این صورت شما با توجه به اطلاعات جمع آوری شده، می دانید که چه نوع تبلیغاتی تاثیرگذارترند و در ساخت بنرهای بعدی فاکتورهای موفقیت را منظور خواهید کرد. همچنین شما می توانید مکان این تبلیغات را به صورت چرخشی تغییر دهید و تاثیر هر کدام از بنرهای تبیلغاتی خود را در سایتهای مختلف بسنجید.

تفاوت بنر و فلکسی

فلکس يا به عبارت صحیح تر “فلكسی فيس” متريالی است كه برای تابلوهای سردر مغازه ها، فروشگاه ها، تابلوهای عابر پياده، برخی از بيلبوردها و به طور خلاصه برای تابلوهايی كه لامپ مهتابی دارند استفاده مي شود. فلكسی یا فلکس دو نوع چينی و كُره ای دارد، نوع چينی آن معمولا 18 اُنس و نوع كُره ای آن 20 اُنس مي باشد، متريال فلكسی به جنسی اطلاق مي شود كه نور را از خود عبور مي دهد در حالی كه بنر اين قابلیت را ندارد و معمولا نور از جلو به آن تابانده مي شود.
بنر نيز مثل فلكسی دو نوع چينی و كُره ای دارد و هر دو نوع آن گراماژی بین هشت اُنس تا سيزده اُنس را دارند، تفاوت بنر چينی با بنر كُره ای در كيفيت چاپ و مقاومت بنر است. بنر كُره ای از كيفيت چاپ و مقاومت بالاتری نسبت به بنر چينی برخوردار است. بنرهايی كه برای استفاده معمولی مي باشد معمولا ده اُنس چاپ مي شوند ولی اگر از بنر برای تابلوهای سر در فروشگاه استفاده شودكه قرار است نور از جلو داشته باشند، توصيه مي شود از بنر سيزده اُنس استفاده گردد.
همچنین در نظر داشته باشید که فلکسی معمولا کمی تیره تر از بنر چاپ می شود، دلیلش هم به خاطر وجود لامپ مهتابی داخل تابلو است، اگر فلکسی مانند بنر چاپ شود، در طول شب که مهتابی داخل تابلو روشن می شود، کار چاپ شده تا حد زیادی بی رنگ و رو خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *