بنر استند‌های ایستاده تبلیغاتی و نمایشگاهی

با قرار دادن استند ایستاده در کنار غرفه های نمایشگاهی و یا در فروشگاهها می توان توجه بازدیدکننده را جلب نمود و برای لحظه ای او را برای خواندن یا حداقل دیدن استند و سطح گرافیکی متوقف نمود.
طراحی استند تبلیغاتی در ذیل امور گرافیک قرار دارد که در سایزهای و سازه های متفاوتی صورت می گیرد. برای طراحی استند از سایزهای معمول 200 90 سانتیمتر، 160 60 سانتیمتر و 200 100 سانتیمتر، به صورت مستطیل عمودی استفاده می شود، اما شیوه های نوین طراحی سازه های استند این امکان را فراهم می کند تا از سایزها و شکل های دیگری نیز برای طراحی استند تبلیغاتی استفاده کنیم.
طراحی استند برای معرفی یک مؤسسه یا شرکت، تبلیغ برای یک محصول خاص، شرح فعالیت ها و کارهای تبلیغاتی دیگر در محیط های مختلف انجام می شود. این محیط می تواند غرفه یک نمایشگاه باشد یا محیط یک شرکت، مؤسسه و یا آموزشگاه.
استندها به دلیل اندازه های منحصر به فرد این قابلیت را دارند تا در نمایشگاه ها شرح وضعیت، فعالیت و محصولات شرکت را با شرح کامل ارائه دهند و تصاویر و شعارهای تبلیغاتی شرکت را لحاظ نمایند.
استندهای نمایشگاهی امروزه در بسیاری از معابر، فروشگاه ها، داروخانه ها، سالن های همایش، نمایشگاه ها و حتی دفاتر و شرکتها کاملاً قابل مشاهده هستند.

نکات مهم در طراحی استند


طراحی استند نیازمند تخصص و مهارت کافی در این حوزه است که توسط متخصصان و گرافیست های حرفه ای صورت می گیرد.
ابتدا انتخاب رنگ استند باید با توجه به فعالیت شرکت انتخاب شود. چنانچه شرکت مورد نظر در زمینه تولید و فروش محصولات غذایی فعالیت می کند بهتر است از رنگ های مهیج همچون قرمز و نارنجی استفاده کرد.
شرکت ایرانسل از رنگ زرد برای تمامی موارد تبلیغاتی خود استفاده می کند که در هر مکانی یادآور فعالیت این شرکت می باشد. بنابراین انتخاب یک رنگ مناسب در ابتدای راه و پایداری بر استفاده از آن، موجب می شود تا استند در اذهان بینندگان جای خود را باز نماید.
استفاده از متون تاثیرگذار و جملات بکر به استند کمک زیادی می کند. به هر اندازه یک استند زیبایی بیشتری داشته باشد، به همان میزان نیز تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
وجود لوگوی شرکت در هنگام طراحی، یکی از نکات مهمی است که باید مد نظر طراحان استند قرار بگیرد.
در استند علاوه بر بیان محصول، متونی نیز برای معرفی محصولات درج می شوند. توصیه ما این است که در بیان متون از فونتهای متنوعی استفاده شود. کار با فونتهای نستعلیق زیبایی خاصی را به کار می بخشد.
تصاویر گرافیکی زیبا و منحصر به فرد که با فعالیت و محصولات شرکت متناسب باشند بر اهمیت و زیبایی استند می افزاید.

استند بنر ایستاده

سازه ای است فلزی که جهت نصب و کاربرد آسان تر بنر مورد استفاده قرار می گیرد.

استند بنر مناسب ترین ابزار جهت نمایش بنر های تبلیغاتی این مدل استند ها معمولا بصورت ایستاده و عمودی مورد استفاده قرار می گیرند.

از مهمترین کاربرد های آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده برای غرفه های نمایشگاهی
اطلاع رسانی در مراکز خرید
استفاده تبلیغاتی جلوی مغازه ها و فروشگاه ها
استفاده به همراه بنر خوش آمدگویی و بنر تسلیت، جهت خیرمقدم و ابراز همدردی

همانطور که اشاره شد جنس این مدل استند فلزی می باشد که باعث ایستایی بهتر این سازه می شود.
دوام بسیار بالا و قابلیت استفاده طولانی مدت و دفعات زیاد از مهم ترین عوامل انتخاب استندهای فلزی می باشد.

مزایا و معایب استندبنر ایستاده تبلیغاتی

ماندگاری استندها مزیت اول آنها است که در برخی موارد از عیوب آن نیز به شمار می‌آید. در مواقعی که به استند‌ها به‌عنوان جایگاه فروش نگاه می‌شود، ماندگاری حسن است ولی اگر استندها در یک کمپین تبلیغاتی با مدت محدود به‌کار گرفته ‌شوند، دیگر ماندگاری حسن محسوب نمی‌شود، چون زمان محدودی برای استند تعریف شده و باید برند استندها را جمع و طرح تازه‌ای را اکران کند ولی گاهی چون رنگ استند ثابت است و شاید تا دوازده سال هم عمر کند، برندها از خیر طراحی جدید می‌گذرند، در این حالت ماندگاری استند روند تبلیغاتی برندها را دچار اخلال می‌کند. استندها در بسیاری موارد باید نو شوند و اگر دوره‌شان به پایان رسیده، طراحی مجدد شوند و اگر عکس این عمل انجام شود در این حالت استند از فرم اولیه خارج می‌شود و دیگر قابلیت اصلی را ندارد واین موضوع باعث کاهش اثربخشی این رسانه خواهد شد.
همچنین از دیگر مزایای این رسانه می‌توان به سرعت بالای تولید استندها در برخی از شرکت‌ها سازنده که حدود 5هزار استند در روز است و وزن و حجم کم آن در حمل‌ و‌نقل و انبارداری و همچنین قیمت پایین آن در مقایسه با سایر رسانه‌های تبلیغاتی دیگر اشاره کرد وعلاوه بر این، محدودیت در فرم و عدم امکان تولید در تیراژهای پایین نیز از معایب استندهاست.

نقش استند بنر ایستاده تبلیغاتی در محل خرید

تبلیغات در نقطه خرید (Piontofpurchase advertising) که در فروشگاه‌ها و مراکز خرید صورت می‌گیرد و به اختصار POP خوانده می‌شود، در سال‌های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است، به‌طوری‌که در بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی و مشاوره کشورهای توسعه‌یافته دپارتمان مخصوصی برای ارائه خدمات POP-AD ایجاد شده تا به خلق ایده‌های جدید تبلیغات در نقطه خرید بپردازند. انجمن تجاری بین‌المللی تبلیغات در نقطه خرید پیامی تحت عنوان سه چهارم دارد، بدین معنا که سه چهارم تصمیمات مشتریان برای خرید کالا یا خدمت در نقطه خرید شکل می‌گیرد، پس می‌توان گفت، مشتریان 75درصد در فروشگاه تصمیم می‌گیرند خرید کنند. یکی از بهترین نمونه‌های رسانه‌های تبلیغاتی برای این مراکز استندها هستند که دقیقا در محل خرید قرار می‌گیرند و در لحظه خرید مشتری را به‌شدت ترغیب خواهند کرد.
به هرحال روند کنونی حاکی از این است که ابزارهای تبلیغ در نقطه خرید تا حدودی به پدیده ابزارهای تبلیغی دائمی در نقطه خرید تبدیل شده و خرده ‌فروشان هم از بحث صرف درباره قیمت فاصله گرفته و دریافته‌اند که فروش آنها از طریق تبلیغات در نقطه خرید تامین می‌‌شود به همین دلیل در کنار هر کالایی ابزار تبلیغاتی جهت ارتقای فروش را نیز مطالبه می‌کنند. مطالعات نشان داده است که تبلیغات در جذب مشتری به فروشگاه موثر است اما استراتژی‌هایی که در نقطه خرید هستند مشتری را به سمت خرید محصول هدایت می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *